Odluke stru?nog žirija festivala FETRA 07

[url=https://www.jasatomic.org/05102007/fetra01.jpg][img]https://www.jasatomic.org/05102007/fetra01tn.jpg[/img][/url]

?lanovi stru?nog žirija
[url=https://www.jasatomic.org/05102007/fetra02.jpg][img]https://www.jasatomic.org/05102007/fetra02tn.jpg[/img][/url] [url=https://www.jasatomic.org/05102007/fetra03.jpg][img]https://www.jasatomic.org/05102007/fetra03tn.jpg[/img][/url] [url=https://www.jasatomic.org/05102007/fetra04.jpg][img]https://www.jasatomic.org/05102007/fetra04tn.jpg[/img][/url]
Tibor Vajda, reditelj…………………..Jovan Gruji?, reditelj…………………Branislav Šibul, glumac

Govor je najsavršeniji oblik komunikacije. Dat je samo ljudima. Omogu?ava najpreciznije saopštavanje misli, ali je istovremeno savršeno sredstvo za stvaranje nesporazuma. Festival [size=22][color=green][b]FETRA O7[/b][/color][/size] u Jaši Tomi?u najbolji je primer za to. Po izboru raznih selektora na Festivalu su se pojavile, bolje re?eno trebalo je da se pojave šest predstava, koje odgovaraju definiciji, prihva?enoj na sednici Odbora za scensku delatnost Saveza matera Vojvodine. Nešto iz opravdanih, nešto iz ( za mene ) nepoznatih razloga u konkurenciji su izvedene ?etiri, u svakom smislu veoma razli?ite predstave, o?igledno iz razloga što su definiciju „tradicionalno“ selektori tuma?ili svako na svoj na?in
Ako je kratka istorija FETRE mogla da stvori tradiciju, onda je to odnos selektora prema ovom festivalu. Pošto se nalazi na listi Saveza Amatera Vojvodine, i tamo treba delegirati nešto. Dok je to bio festival seoskih predstava, zadatak je bio lak. Geografsko poreklo je rešavalo sve dileme. Dovoljan je bio podatak da je predstava „seoska“. Nova koncepcija Festivala zadaje probleme. Selektori smatraju da nisu oni pozvani da taj problem rešavaju. Festival u Jaši Tomi?u je poslednji u nizu pozorišnih smotri u Pokrajini tokom godine, pa na njega šalju ono što ostane nakon onih ve? održanih. Može i tako, ali zašto i ?emu? Možda ?e najavljeni skup predstavnika ?elnih li?nosti amaterskih društava Pokrajine i na to dati odgovor. U nedostatku toga, o Festivalu FETRA O7 mogu re?i slede?e:
Stru?ni žiri u sastavu Branislav Šibul, glumac, Jovan Gruji?, reditelj i Tibor Vajda, reditelj, za vreme trajanja Festivala u istom prostoru i u identi?nim uslovima pogledao je predstave:

[size=18][color=red][b]LARI TOMPSON, TRAGEDIJA JEDNE MLADOSTI[/b][/color][/size] Dušana Kova?evi?a u izvo?enju KUD „Stevan Šalaji?“ Vrdnik, u režiji Vanje Hovana,

[size=18][color=red][b]BURNA NOÆ[/b][/color][/size] Jon Luke Kara?alea u izvo?enju Amaterskog Pozorišta KUD „Brile“ Beo?in, u režiji Julijana Ursuleskua,

[size=18][color=red][b]KAROLININ BO®IÆ[/b][/color][/size] Stefana Likoka u izvo?enju Doma kulture „Mihail Babinka“ iz Padine, u režiji Fedora Popova

[size=18][color=red][b]DEKAMERON NA SEOSKI NA?IN[/b][/color][/size] Petra Popovi?a-Pecije, u izvo?enju Dramskog studija „Lu?a“ KUD Kruš?i?, u režiji Fedora Popova.

2.

I jednoglasno je doneo slede?e odluke:

Pohvale za gluma?ka ostvarenja dodeljuju se:

[size=18][color=red][b]PAVELU KO®IKU[/b][/color][/size] za uloge u predstavi [size=18][color=blue][b]KAROLININ BO®IÆ[/b][/color][/size]

[size=18][color=red][b]JANU KOLARIKU[/b][/color][/size] za ulogu u predstavi [size=18][color=blue][b]KAROLININ BO®IÆ[/b][/color][/size]

[size=18][color=red][b]ANI ŠIRKA[/b][/color][/size] za ulogu u predstavi [size=18][color=blue][b]KAROLININ BO®IÆ[/b][/color][/size]

[size=18][color=red][b]NIKOLI BULATOVIÆU[/b][/color][/size] za ulogu u predstavi [size=18][color=blue][b]DEKAMERON NA SEOSKI NA?IN[/b][/color][/size]

[size=18][color=red][b]NATAŠI MINIÆ[/b][/color][/size] za ulogu u predstavi [size=18][color=blue][b]DEKAMERON NA SEOSKI NA?IN[/b][/color][/size]

Pohvalu za kostimograsfsko ostvarenje dodeljuje se:
[size=18][color=red][b]EVI TAUBERT[/b][/color][/size] za kostime u predstavi [size=18][color=blue][b]KAROLININ BO®IÆ[/b][/color][/size]

Priznanja za gluma?ka ostvarenja dodeljuju se:

[size=18][color=red][b]DEJANU MILOSAVLJEVIÆU[/b][/color][/size] za ulogu u predstavi [size=18][color=blue][b]LARI TOMPSON, TRAGEDIJA JEDNE MLADOSTI[/b][/color][/size]

[size=18][color=red][b]JANKU HOLOŠU[/b][/color][/size] za ulogu u predstavi [size=18][color=blue][b]KAROLININ BO®IÆ[/b][/color][/size]

[size=18][color=red][b]JOVANU PAULU[/b][/color][/size] za ulogu u predstavi [size=18][color=blue][b]DEKAMERON NA SEOSKI NA?IN[/b][/color][/size]

[size=18][color=red][b]VESNI JAKOVLJEVIÆ[/b][/color][/size] za uloge u predstavi [size=18][color=blue][b]DEKAMERON NA SEOSKI NA?IN[/b][/color][/size]

Priznanje za najbolju režiju dodeljuje se:

[size=18][color=red][b]FEDORU POPOVU[/b][/color][/size] za režiju predstave [size=18][color=blue][b]KAROLONIN BO®IÆ[/b][/color][/size].

Prikazane predstave žiri rangira na slede?i na?in:

[size=18][color=red][b]I mesto: KAROLININ BO®IÆ[/b][/color][/size]

[size=18][color=red][b]II mesto: DEKAMERON NA SEOSKI NA?IN[/b][/color][/size]

[size=18][color=red][b]III mesto: LARI TOMPSON, TRAGEDIJA JEDNE MLADOSTI[/b][/color][/size]

3.

Za [size=18][color=red][b]FEDRAS[/b][/color][/size] u Malom Crni?u, stru?ni žiri delegira predstave:

[size=18][color=red][b]KAROLININ BO®IÆ[/b][/color][/size] amatera iz Padine i

[size=18][color=red][b]DEKAMERON NA SEOSKI NA?IN[/b][/color][/size] amatera iz Kruš?i?a.

28. septembar 2oo7
Jaša Tomi?

Tibor Vajda

O festivalu
Jovan Gruji?, ?lan žirija
Prema obavezi koju smo preuzeli kada smo dolazili na festival „Fetra“ u Jaši Tomi?u, mi, ?lanovi žirija, prihvatili smo da poslednje ve?eri festivala, nakon poslednjeg izvo?enja, odlu?imo i šta je to najkvalitetnije što smo gledali i da to adekvatno nagradimo prema pravilniku koji propisuje Zavod za kulturu Vojvodine…
Do?e i to poslednje izvo?enje oli?eno u Dramskom studiju „Lu?a“, KUD-a „Kruš?i?“ iz Kruš?i?a. „Lu?a“ nam se predstavila izvo?enjem teksta Petra Popovi?a Pecije „Dekameron na seoski na?in“. Kao i predstavu prethodne ve?eri i ovu je režirao Fedor Popov. Od prvog momenta mogao se prepoznati Popovljev specifi?an na?in kojim po?inje da nam pri?a pri?u. Po?etak interesantan, ali sve kasnije ostaje na vrlo slabo razigranom mizanscenu, slaboj upotrebi svetla i zvuka. Što se ti?e glumaca ne može im se zameriti na artikulaciji, ali što se ti?e ostalih elemenata sve je vrlo slabo razvijeno. Dakle, mogli smo jasno ?uti šta govore, ali ve?im delom predstava je mogla biti izvedena i kao radio drama, glumci sede i pri?aju. U nekim momentima je to opravdano, ali postoje delovi koji su prosto vapili za ve?im razmaštavanjem i pokretom. Komad se sastoji od ?etiri dela i ve? kod kraja drugog i po?etka tre?eg dela se stvara žestoki zamor, jer su doga?aji na sceni suviše monotoni. Osim neke ta?no i motivisano izgovorene re?enice, vrlo malo toga što bi moglo da nas pokrene i drži kao gledaoce se doga?alo na sceni. Osim toga, scenski prostor ograni?en je na proscenijum, iako se mogla iskoristiti cela scena što bi vrlo doprinelo predstavi. Mislim da je scenografija nudila i takve mogu?nosti. Tako?e, upotreba svetla je bila vrlo siromašna i u nekim momentima vrlo nelogi?na. Ako nam u prvoj sceni sugerišete no? zrikavcima, onda se mogla do?arati no? i adekvatnom upotrebom svetla. Promene izme?u scena pratile su nedoslednosti. Ako se odlu?ilo da predstavu povezuju u celinu dva an?elka i ako su oni sve što je potrebno donosili i odnosili sa scene, ?emu onda pojava scenskog radnika koji nema veze sa predstavom i koji nam sruši iluziju promena. Najkvalitetniji deo predstave je svakako pojava nekoliko glumaca koji su i nagra?eni. Da nije tih nekoliko svetlih ta?aka, vrlo teško bismo mogli da okarakterišemo sino?nji doga?aj kao predstavu, ve? pre kao ske?eve povezane u celinu.
A sada da se vratim na po?etak teksta. Dakle, mi smo preuzeli obavezu da nagradimo ono što je najkvalitetnije. Ako ste pratili predstave i razgovore za okruglim stolom, onda ?ete razumeti da nam je zadatak bio veoma težak. Ali, ne težak, jer smo se mu?ili da odlu?imo ko je bolji od koga, nego kome dati nagradu, a da je on bilo ?ime zaslužuje. Kvalitet predstava je bio na vrlo niskom nivou, i po tome kako su sastavljene, a i po tome kako su izvo?ene. Pošto propozicije nalažu da se odrede prve tri predstave, mi smo to i u?inili, ali treba re?i da jedino prvonagra?ena i donekle drugonagra?ena predstava zaslužuju da budu rangirane. Ostale nagrade: za glumu, kostim, režiju, su dodeljene, jer je žiri smatrao da su zadovoljeni kriterijumi da budu uru?ene. Na kraju treba ponoviti da je festival što se ti?e predstava koje su poslate u takmi?arski deo bio više nego slab i ispod svakog kriterijuma. Da li je problem u selekciji ili u izvo?a?kom delu treba proveriti i to ?e se, nadam se, u narednom periodu rešiti, jer ovo nije prvi put da gledam ovakve predstave. I loša, a i dobra kritika je kritika. Kritika ima svoju svrhu i trebalo bi da stvari pomera napred i u boljem smeru. Da bi se došlo do toga da se razgovara o nekoj predstavi, ona mora da ispuni odre?ene – elementarne uslove, kao na primer da bar znamo o ?emu se u njoj radi. Neke predstave nisu ispunile ni te uslove. Nismo, dakle, mogli da razgovaramo o predstavi. Na kraju, ose?anje koje mi se name?e posle svega vi?enog je žal za izgubljenim vremenom. Zašto ovo kažem? Mnogo dragocenog vremena, a i materijalnih sredstava što svakako treba re?i, je potrošeno da bi se radilo na ovim predstavama koje smo gledali, a rezultati su izostali. To mi opet name?e razmišljanje o odgovornosti prema samom sebi, a i prema drugima. Nemojmo trošiti vreme uzalud, ono prolazi, probajmo da ga upotrebimo na kvalitetniji na?in. Tako bismo svi bili zadovoljni na kraju ovakvih doga?aja koji su zamišljeni da bi se slavilo pozorište i ljubav prema njemu.

Komentari (0)
Dodaj komentar