Druga predstava bolja
[url=https://www.jasatomic.org/21092007/beocin01.jpg][img]https://www.jasatomic.org/21092007/beocin01tn.jpg[/img][/url]
Sino? smo pratili predstavu „Burna no?“ po delu Jona Luke Kara?alea i u režiji Julijana Ursuleskua, u izvo?enju KUD-a „Brile“ iz Beo?ina.
[url=https://www.jasatomic.org/21092007/beocin02.jpg][img]https://www.jasatomic.org/21092007/beocin02tn.jpg[/img][/url] [url=https://www.jasatomic.org/21092007/beocin03.jpg][img]https://www.jasatomic.org/21092007/beocin03tn.jpg[/img][/url] [url=https://www.jasatomic.org/21092007/beocin04.jpg][img]https://www.jasatomic.org/21092007/beocin04tn.jpg[/img][/url] [url=https://www.jasatomic.org/21092007/beocin05.jpg][img]https://www.jasatomic.org/21092007/beocin05tn.jpg[/img][/url] [url=https://www.jasatomic.org/21092007/beocin06.jpg][img]https://www.jasatomic.org/21092007/beocin06tn.jpg[/img][/url]
[url=https://www.jasatomic.org/21092007/beocin07.jpg][img]https://www.jasatomic.org/21092007/beocin07tn.jpg[/img][/url] [url=https://www.jasatomic.org/21092007/beocin08.jpg][img]https://www.jasatomic.org/21092007/beocin08tn.jpg[/img][/url] [url=https://www.jasatomic.org/21092007/beocin09.jpg][img]https://www.jasatomic.org/21092007/beocin09tn.jpg[/img][/url] [url=https://www.jasatomic.org/21092007/beocin10.jpg][img]https://www.jasatomic.org/21092007/beocin10tn.jpg[/img][/url] [url=https://www.jasatomic.org/21092007/beocin11.jpg][img]https://www.jasatomic.org/21092007/beocin11tn.jpg[/img][/url]
Nakon završetka predstave u galeriji Doma kulture održan je tre?i po redu okrugli sto. Razgovor je, kao i prethodnih ve?eri vodio mr Miroslav Radonji? a prisustvovali su ?lanovi stru?nog žirija, ?lanovi žirija publike, gosti sa Kosova, ?lanovi KUD-a „Brile“, kao i ostali zainteresovani.
Mr Radonji? je odmah na po?etku proglasio glumca ve?eri. Ovoga puta to je bila glumica Ratka Duli? koja je tuma?ila ulogu Savete.
Nakon uru?enja diplome za glumicu ve?eri, re? je uzeo Radovan Ãuri?in, upravnik KUD- a „Brile“. On nas je sa par re?i upoznao o istorijatu KUD-a, kao i o piscu i režiseru predstave „Burna no?“.
Zatim se za re? javio Jovan Gruji?, reditelj iz Beograda i ?lan stru?nog žirija Festivala. On smatra da je predstava imala jedan osnovni nedostatak, a to je veoma loša artikulacija glumaca, što je za posledicu imalo jako slabo razumevanje teksta drame u publici, a samim tim jako je otežano pra?enje predstave, što je zna?ajno umanjilo njen kvalitet.
Prokomentarisao je još par tehi?kih detalja i završio time što je naglasio da je njegova kritika dobronamerna, izre?ena u cilju podizanja nivoa kvaliteta, kako ove, tako i svih ostalih predstava.
Tibor Vajda, vd direktor Zavoda za kulturu Vojvodine i predsednik stru?nog žirija festivala, dao je, tako?e svoj komentar na predstavu „Burna no?“. Njegov generalni utisak, nakon odgledane predstave je da je u noj bilo dosta dobrih pojedina?nih rediteljskih i gluma?kih rešenja ali da ona nisu dobro povezana u celinu, i da bi na dalje trebalo rediti na tome.Tako?e, i on je naglasio da je ?ujnost u publici bila jako loša i rekao da to treba obavezno popraviti jer je osnovna stvar da publika, pre svega treba lako da prati tekst predstave, a onda i sve ostale njene aspekte.
Nakon još nekoliko završnih re?i mr Radonji?a svi prisutni su otišli na prigodnu ve?eru a zatim i na rok svirku u velikoj sali Hotela.
Jovan Gruji?, reditelj
[url=https://www.jasatomic.org/21092007/grujic_jovan1.jpg][img]https://www.jasatomic.org/21092007/grujic_jovan1tn.jpg[/img][/url]
Drugo takmi?arsko ve?e na ovogodišnjem festivalu do?ekao sam sa izvesnom dozom optimizma i želje da vidim predstavu koja ?e biti bolja u svim segmentima u odnosu na predstavu koju smo gledali prve ve?eri. Imaju?i u vidu da KUD „Brile“ Beo?in ima svoju salu i sve uslove za stvaranje pozorišne predstave, a i dugu tradiciju i izvesne uspehe u prošlosti, moja o?ekivanja nisu bila bez osnova. Ušao sam u salu, zauzeo mesto, na pozornici je centralno mesto zauzimala scenografija koja predstavlja zid sa vratima i prozorom. Taj zid je bio odse?en sa donje strane tako da je sve izgledalo iskrivljeno. Pogled na ostatak scenografije doneo mi je zaklju?ak i da su sto i stolice tako?e izra?eni na taj na?in, noge na stolu i stolicama su tako?e bile odse?ene sa jedne strane tako da je i to bilo iskrivljeno. Pomislih kako je sve ura?eno vrlo smišljeno i dosledno, a i da reditelj ima neku zamisao zbog koje je postavio ovakvu scenu. Diskretno svetlo iz kontre osvetljavalo je kroz prozor deo proscenijuma i stvaralo interesantnu atmosferu. Pošto je naslov komada „Burna no?“ pretpostavio sam da se time do?arava no? i pomislio da je to dobro rešenje i da mi to li?i na nešto što može biti dobar po?etak. Svetla u sali su se ugasila i po?ela je predstava upravo iz atmosfere koju sam opisao. Iz maraka su svetla prešla u polumrak i osvetlila nam sto za kojim su se našla dva ?oveka koji spavaju. U tom se pojavio jedan de?ak koji se došetao do njih, „kao“ kanuo im obojici nešto u uši, tako ih je, mangup, probudio i pobegao. Ova dvojica sko?iše iz sna, a ja zaklju?ih kako je ova scena mogla više da se razvije na po?etku, ali rekoh sebi da je po?etak, da možda imaju tremu i da ne treba da budem odmah tako strog. Ona dvojica su po?ela da govore, ja se napregnem da razumem šta, ali nisam uspeo da razaznam. Kao i svaki put kada me pozovu da budem ?lan žirija, ja to lepo zapišem u svoj notes i opet pomislim da je to trema i da ?e biti bolje. Me?utim kako je predstava odmicala stvar se nije popravljala. Problem je bivao sve ve?i i ve?i. Ja sam nekako uspevao da domaštam i naslutim o ?emu se radi u predstavi, ali nikako nisam uspevao da dobijem i potvrdu sa scene da sam u pravu. Dakle, kao i ostatak publike suo?io sam se sa ogromnim problemom koji je veliki nedostatak ove predstave, a to je ARTIKULACIJA! Taj nedostatak odrazio se i na ostale elemente koji ?ine ovu predstavu, tako da i pokoji dobar momenat kao na primer: promena kostima koja ostavlja dobar vizuelni utisak, senke koje se stvaraju kontra svetlom na zidu, ubacivanje naratora teksta u prepri?avanju pojedinih likova, ostaju u senci nejasnog izgovora. Ne?u preterati ako kažem da nisam razumeo pre ?ega, posle ?ega, ko, kad, gde, šta, zašto se u predstavi dešava, a nisam bio siguran da to i glumci znaju. U stvari, video sam glumce koji se trude, ali to jednostavno ni na koji na?in nije doprlo do nas. Ništa se, na žalost, nije promenilo do kraja predstave. Dakle, nije trema. Bilo je elemenata na trenutke koji su dobri, ali to je bilo suviše malo da bi se moglo re?i da se desila predstava. Scenski govor se može popraviti, a samim tim ?e se i ostali elementi igre dovesti u prostor koji ?e zavrediti pažnju gledaoca, to jest, glumci ?e mo?i da se pozabave i drugim elementima koji ?ine njihovo dejstvovanje na sceni koji su tako?e više nego važni. Dakle, kada se reši scenski govor, mo?i ?emo govoriti o mizanscenu, ideji, žanru, muzici, svetlu, i svemu ostalom što ?ini jednu predstavu. Nadam se da ?e ovi vredni zaljubljenici u pozorište na?i snage da isprave greške na koje im je ukazano za okruglim stolom. Do tada ?emo se naprezati da ?ujemo šta nam izgovaraju.
Bilten broj 2 možete preuzeti ovde